Rozwijaj i skaluj swój biznes dzięki kompleksowej platformie wspierającej pracę biur księgowych
Wypróbuj za darmoSystem 5 ways… daje możliwość indywidualnych wycen w ramach sprawy. Jak dodać wycenę dla sprawy i jak ją zmienić ? O tym poniżej.
Wycena spraw to funkcja, która umożliwia użytkownikom systemu pobieranie opłat za usługi od klientów. Jest ona uruchamiana automatycznie po dokonaniu integracji z systemem płatności online Autopay i jest dostępna do skorzystania po wejściu w szczegóły konkretnej sprawy.
Jak to wygląda w praktyce? Oto przykładowy przepływ sprawy z wyceną:
Aby móc wycenić sprawy, należy posiadać integrację z systemem płatności online Autopay. Więcej na temat tego, jak ją przeprowadzić można przeczytać w artykule pomocy: Integracja z systemem płatności Autopay.
Przed sporządzeniem pierwszej wyceny należy przejść do zakładki USTAWIENIA » DANE FIRMY i wybrać odpowiednie parametry w zakresie ustawień VAT:
Zastosowane ustawienia będą uwzględniane w wycenach spraw.
Posiadając konto z jednym użytkownikiem, zapytania trafiają do zakładki MOJE SPRAWY. Aby dokonać wyceny, należy przejść do szczegółów sprawy (klikając w jej tytuł) i kliknąć WYCEŃ.
Po wybraniu opcji WYCEŃ pojawi się okno dodawania wyceny.
Jeśli prowadzona jest praca zespołowa w systemie 5 ways… (przynajmniej jeden użytkownik dodany poza administratorem), aby wycena spraw była możliwa, w pierwszej kolejności należy przejąć sprawę lub delegować ją innemu pracownikowi. Dokonuje się tego z poziomu zakładki DO PRZYDZIELENIA.
Aby przejąć sprawę i przydzielić ją sobie, należy kliknąć w jej tytuł i z górnego menu wybrać PRZEJMIJ SPRAWĘ. Po zatwierdzeniu komunikatu „Czy chcesz przejąć sprawę?”, zostanie ona przydzielona do użytkownika i znajdować się będzie w zakładce MOJE SPRAWY.
Inną opcją przejęcia sprawy jest rozwinięcie widoku sprawy z poziomu zakładki DO PRZYDZIELENIA, poprzez kliknięcie w strzałkę znajdującą się przy każdej sprawie i wybranie PRZEJMIJ.
Po wykonaniu jednej z opisanych czynności w szczegółach sprawy pojawi się przycisk WYCEŃ, umożliwiający dokonanie wyceny.
W analogiczny sposób należy delegować sprawę do innego pracownika. Można to zrobić z poziomu szczegółów sprawy, poprzez wybranie opcji DELEGUJ.
Inną możliwością jest rozwinięcie sprawy bezpośrednio w zakładce DO PRZYDZIELENIA i wybranie opcji DELEGUJ.
Po oddelegowaniu sprawy, wycena możliwa jest z poziomu zakładki ODDELEGOWANE, po przejściu do szczegółów sprawy (kliknięcie w jej tytuł) i naciśnięcie przycisku WYCEŃ, który zainicjuje otwarcie okna dodawania wyceny.
W oknie dodawania wyceny należy uzupełnić takie dane jak:
Po wypełnieniu tych informacji użytkownik może wysłać wycenę do klienta albo zrezygnować z niej klikając w ANULUJ. Po wysłaniu wiadomości z wyceną do klienta pojawi się potwierdzenie „Wycena została wysłana”.
W przypadku, kiedy np. zostaną omówione kolejne szczegóły naszej pracy i cena się zmieni, możemy wysłać ponowną wycenę. Aby to zrobić należy wejść w szczegóły danej sprawy, a następnie dodać wycenę po raz kolejny.
Chcąc skontrolować, czy wysłano wycenę do klienta, nie trzeba przeszukiwać całej konwersacji. Wystarczy, przejść do szczegółów sprawy i w prawym menu odnaleźć pozycję SPRAWA WYCENIONA. Jeśli podsumowanie naszych usług lub produktów zostało przekazane klientowi, to pojawi się obok status TAK. Jeśli natomiast klient nie został jeszcze poinformowany o cenie pracy, statusem, który się ukaże będzie NIE.
Aby sprawdzić, na jaką kwotę została wyceniona dana sprawa, należy wejść w jej widok szczegółowy. Po prawej stronie znajduje się kafel WYCENA SPRAWY, w którym są zawarte informacje, jakie zostały wysłane do klienta. W momencie, kiedy ekspert zmieni wycenę, dane w kaflu automatycznie zostaną poprawione.
W bardzo łatwy sposób można sprawdzić, czy klient opłacił sprawę. Służy do tego prawe menu w widoku sprawy. W polu STATUS PŁATNOŚCI widać etap realizacji wpłaty. Terminy, jakie można uzyskać, to:
Niezwykle istotną kwestią, o której trzeba pamiętać, jest przekazanie klientowi faktury za wykonaną usługę. Jeśli panel eksperta nie jest zintegrowany z wFirma, fakturę należy przygotować indywidualnie i przesłać do klienta za pomocą załącznika w sprawie lub inną drogą, np. mailem.
Jeśli włączona jest integracja z wFirma - faktura wyśle się automatycznie na konto klienta. Więcej o integracji z systemem wFirma w artykule: Integracja z systemem wFirma.
Rozwijaj i skaluj swój biznes dzięki kompleksowej platformie wspierającej pracę biur księgowych
Wypróbuj za darmoKażdy użytkownik może być pewny, że nasza praca nad systemem trwa nieustannie. Codziennie pracujemy nad tym, aby 5 ways... był nie tylko funkcjonalny, ale także dostosowany do najnowszych trendów. Gdzie znaleźć informacje o aktualizacjach? Przeczytaj!
Jedną z funkcji, jakie oferuje system 5 ways... jest etykietowanie spraw, co znacząco ułatwia identyfikację, organizację i śledzenie postępów. Jak utworzyć nową etykietę? W których zakładkach można dodać etykietę do sprawy? Przeczytaj i dowiedz się!
W systemie 5 ways… chcąc pracować zespołowo, administrator oraz osoby do tego uprawnione mogą dodawać kolejnych użytkowników do zespołu. Jak dodać nowego użytkownika? Jakie role mogą mieć użytkownicy w systemie 5 ways...? Sprawdź!
Aby usprawnić obsługę klienta, 5 ways… oferuje szablony odpowiedzi, które mogłyby być wysyłane klientom w podobnych sprawach. Jak z nich skorzystać? Jak dokonywać edycji szablonów? Przeczytaj artykuł i znajdź odpowiedź na te pytania!
System 5 ways… wspiera zarówno pracę w pojedynkę jak i pracę zespołową. Jak przejść na pracę zespołową? Jak dodać konto dla pracownika? Jakie role można mu nadać? Kim jest osoba reprezentująca? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się!
Zapomniane hasło spowoduje, że dostęp do ważnych danych czy funkcji staje się niemożliwy. To moment, w którym odzyskiwanie dostępu do konta jest niezbędne. Jak zresetować hasło w systemie 5 ways...? Przeczytaj ten artykuł i znajdź odpowiedź!