Rozwijaj i skaluj swój biznes dzięki kompleksowej platformie wspierającej pracę biur księgowych
Wypróbuj za darmoBadania potrzeb klientów i zbieranie ich opinii o produkcie czy usłudze mogą znacznie wpłynąć na strategię marketingową, czy szeroko pojęte działania firmy. Świadome wykorzystanie pozyskanych informacji bez wątpienia wpłynie również na zwiększenie sprzedaży. Narzędziem, które umożliwia zebranie takich danych jest generator ankiet - jedna z funkcji dostępnych w systemie 5 ways…
Generator ankiet to rozbudowane narzędzie do tworzenia ankiet, z możliwością ich udostępnienia za pomocą:
Użytkownik może stworzyć własną ankietę w prosty sposób, korzystając z różnych typów pytań, zamieszczając obrazki (z możliwością ich linkowania) i personalizując jej wygląd.
Za pomocą ankiet można:
Oprócz wykorzystywania ankiet zewnętrznie można je stosować również wewnątrz firmy, np. badając satysfakcję pracowników, czy zbierając opinię pracowników na temat nowych usług, które niedługo mają zostać wdrożone.
Aby utworzyć nową ankietę, należy po zalogowaniu, na pulpicie startowym kliknąć w kafel ANKIETY+.
W tym momencie otworzy się kreator z czterema dostępnymi zakładkami:
W ramach zakładki EDYCJA możemy nadać tytuł i opis ankiety oraz dodać poszczególne pytania.
Aby dodać pytanie do ankiety, należy kliknąć w zieloną ikonę plusa znajdującą się po prawej stronie oraz wybrać typ pytania. Dostępne są następujące rodzaje pytań:
Co istotne każde z pytań można oznaczyć jako wymagane. Aby to zrobić, należy kliknąć w przełącznik WYMAGANE znajdujący się w prawym dolnym rogu w sekcji każdego pytania. Takie działanie powoduje, że respondent, aby przesłać ankietę, musi udzielić odpowiedzi na wymagane pytania.
Po naciśnięciu ikony zielonego plusa użytkownik zyskuje również dostęp do sekcji OBRAZEK, za pomocą której można dodać obrazek do ankiety. Dodatkową funkcją jest możliwość dodania linku do obrazka, przenoszącego na wskazaną stronę po kliknięciu.
Jeśli chcemy zmienić kolejność pytań, należy zrobić to poprzez strzałki znajdujące się w lewym dolnym rogu w każdej sekcji pytania. Klikając jednokrotnie strzałkę w górę, pytanie przenoszone jest o jedną pozycję w górę. Analogicznie kliknięcie strzałki w dół przesuwa pytanie w dół ankiety.
Ankietę można udostępnić na dwa sposoby:
Podczas generowania ankiety, w konfiguratorze ankiet, w zakładce UDOSTĘPNIJ » LINK, tworzy się unikalny link, który można przesłać użytkownikowi. Po otworzeniu linku w przeglądarce użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio do ankiety. Dzięki temu wygenerowany link można przesłać mailowo, za pomocą czatu do swoich respondentów.
Jak udostępnić ankietę za pomocą widgetu?
Możliwe jest również umieszczenie ankiety na stronie internetowej w formie widgetu. Wygenerowana ankieta posiada swój unikalny kod do zamieszczenia na stronie. Kod dostępny jest z poziomu konfiguratora ankiet w zakładce UDOSTĘPNIJ »UMIEŚĆ KOD HTML, gdzie po kliknięciu w strzałkę ukaże się fragment kodu, który można umieścić w kodzie źródłowym strony, w sekcji body.
Po zaktualizowaniu strony, ankieta będzie dostępna po kliknięciu w ikonę otwarcia widgetu.
Aby usprawnić proces dodawania ankiety do swojej strony internetowej, przygotowaliśmy specjalny tutorial:
W celu edytowania ankiety należy przejść do sekcji ankiet poprzez kliknięcie w lewym menu w ANKIETY. Następnie pojawi się lista wszystkich utworzonych ankiet.
Aby otworzyć okno konfiguratora ankiety, należy kliknąć w kafel z jej nazwą.
Dostępne możliwości edycji w zakładce EDYCJA:
Usunięcie ankiety możliwe jest w sekcji ANKIETY, poprzez kliknięcie w trzy kropki znajdujące się w prawym dolnym rogu kafla danej ankiety i wybranie opcji USUŃ. Pojawi się komunikat potwierdzający usunięcie ankiety ”Czy na pewno chcesz usunąć ankietę [tytuł ankiety] i powiązane z nią odpowiedzi?” Po zaakceptowaniu komunikatu ankieta wraz z odpowiedziami zostanie trwale usunięta.
Utworzoną ankietę można dezaktywować. Opcja ta dostępna jest w zakładce ANKIETY na liście wszystkich ankiet. Po kliknięciu w 3 kropki w prawym dolnym rogu należy wybrać DEZAKTYWUJ ANKIETĘ.
Jeśli ankieta została udostępniona użytkownikowi, po jej dezaktywowaniu użytkownik nadal będzie ją widzieć, ale nie będzie mógł wysłać swoich odpowiedzi. Widoczny będzie komunikat "Ankieta nie jest aktywna”. W zakładce ANKIETY, nieaktywne ankiety są wyszarzone i znajdują się w sekcji WSZYSTKIE ANKIETY.
Nieaktywną ankietę można ponownie aktywować. Wówczas należy w zakładce ANKIETY na kaflu danej ankiety ponownie kliknąć w 3 kropki i wybrać AKTYWUJ ANKIETĘ. Po wykonaniu tej akcji odpowiadanie na ankietę będzie ponownie możliwe.
Rozwijaj i skaluj swój biznes dzięki kompleksowej platformie wspierającej pracę biur księgowych
Wypróbuj za darmoKażdy użytkownik może być pewny, że nasza praca nad systemem trwa nieustannie. Codziennie pracujemy nad tym, aby 5 ways... był nie tylko funkcjonalny, ale także dostosowany do najnowszych trendów. Gdzie znaleźć informacje o aktualizacjach? Przeczytaj!
W systemie 5 ways… chcąc pracować zespołowo, administrator oraz osoby do tego uprawnione mogą dodawać kolejnych użytkowników do zespołu. Jak dodać nowego użytkownika? Jakie role mogą mieć użytkownicy w systemie 5 ways...? Sprawdź!
Integracja z systemem wFirma, to krok w kierunku usprawnienia procesów biznesowych na wielu płaszczyznach. Jak zatem zintegrować 5 ways... z systemem wFirma.pl? Co daje ta integracja? Przeczytaj poniższy artykuł i znajdź odpowiedzi na te pytania!
Aby usprawnić obsługę klienta, 5 ways… oferuje szablony odpowiedzi, które mogłyby być wysyłane klientom w podobnych sprawach. Jak z nich skorzystać? Jak dokonywać edycji szablonów? Przeczytaj artykuł i znajdź odpowiedź na te pytania!