X

5 ways... czyli system obsługi spraw

5 ways… to system do zarządzania pracą zespołu i komunikacją z klientami. Domyślnie stworzony dla biur rachunkowych i doradców podatkowych, jednak z powodzeniem znajduje zastosowanie również w kancelariach prawnych i firmach konsultingowych. 

System obsługi spraw umożliwia skuteczne zarządzanie komunikacją pomiędzy biurem a klientami oraz tworzenie spraw i ich obsługę w ramach zespołu pracowników w biurze jak i w modelu rozproszonym (w różnych lokalizacjach jednocześnie). 

Główne funkcje systemu

  • Formularz kontaktowy zintegrowany z systemem komunikacji - umożliwia przyjmowanie zapytań:
    • na stronie www,
    • w mediach społecznościowych (posty),
    • w ramach mailingów wysyłanych do baz klientów; 
  • System komunikacji - umożliwia komunikowanie się klientów z biurem wewnątrz systemu 5 ways…, delegowanie korespondencji, zakładanie spraw, określanie ich priorytetów i terminu wykonania. Pozwala także na sprawdzanie przygotowanych materiałów przez pracowników nadrzędnych, akceptację zadania i przesłanie opracowanej sprawy do klienta; 
  • Poczta email -  integracja z dostawcami elektronicznej poczty takimi jak Gmail i Outlook Exchange, oraz za pośrednictwem protokołów SMTP i IMAP. Jest doskonałym rozwiązaniem grupującym i spinającym trwale całą komunikację email z klientem w ramach jego karty w systemie;
  • Komunikator jako integrator wielu kanałów komunikacji tekstowej - umożliwia odbieranie i wysyłanie wiadomości z jednego miejsca, bez konieczności przechodzenia pomiędzy różnymi aplikacjami do rozmów używanymi przez klientów. Komunikator w systemie 5 ways… to:
    • czat - zewnętrzny na stronie www,
    • czat pracowniczy wewnętrzny,
    • messenger - już wkrótce,
    • whatsapp - już wkrótce,
    • SMS/ MMS - już wkrótce,
  • System ankiet:
    • wewnętrznych - służy zbieraniu informacji od klientów przykładowo o wyborze opodatkowania, zasad zeznań rocznych itp., 
    • zewnętrznych - służy do zbierania zapytań ofertowych, gdzie ankieta jest:
      • umieszczona na stronie www,
      • udostępniona jako post w mediach społecznościowych,
      • wysłana mailingiem do baz przedsiębiorców;
  • CRM/ Lista klientów - umożliwia efektywne zarządzanie relacjami z wybranym klientem wieloma kanałami w jednym miejscu, w ramach jego karty.
  • Archiwum - daje możliwość powrotu do przebiegu całej komunikacji zarówno z klientem, jak i pracownikami. Dzięki temu żadna istotna informacja nie zostanie pominięta, a cała historia obsługi pozostaje zawsze pod ręką.

System obsługi spraw a dodatkowe przychody

5 ways umożliwia przyjmowanie i realizację płatnych zleceń za pomocą formularza kontaktowego:

  • wpiętego w stronę www,
  • udostępnionego jako post w mediach społecznościowych,
  • wysłanego jako część mailingów do baz potencjalnych klientów. 

Typowe zlecenia, które najczęściej występują w Biurach Rachunkowych to:

  • przygotowanie dokumentacji do banku lub innych instytucji,
  • cash flow, 
  • analizy i sprawozdania,
  • zakładanie firmy. 

Doradcy podatkowi i prawnicy mogą tą drogą zbierać zapytania dotyczące udzielania odpłatnych porad.

5 ways… dzięki integracji z systemami płatności elektronicznych online umożliwia pobranie z góry całości lub zaliczki do wykonanej usługi i automatyczne wystawienie faktury. 

Aby umożliwić klientom opłacenie sprawy konieczna jest integracja z systemem Autopay. Więcej o integracji w artykule: Integracja z systemem płatności Autopay. Automatyczne fakturowanie możliwe jest w ramach integracji z systemem wFirma.

Praca zespołowa 

Co ważne, system obsługi spraw umożliwia efektywną pracę zespołową w oparciu o: 

  • indywidualny dostęp do konta online, niezależnie od lokalizacji,
  • nadanie odpowiednich uprawnień (ról) pracownikom, 
  • tworzenie grup kompetencyjnych (np. grupa księgowych lub kadrowych), 
  • delegowanie spraw z terminem ich wykonania i priorytetem,
  • stały wgląd do systemu logów - kontrola pracy pracowników,
  • raporty i analizy. 

Więcej informacji o zarządzaniu pracą zespołową w artykule: Jak zarządzać pracą zespołu w systemie 5 ways…?

Marketing - zbieranie leadów 

System może mieć również zastosowanie w działaniach marketingowych:

  • zapytania ofertowe - formularz kontaktowy dystrybuowany wieloma kanałami w internecie może zbierać zapytania o konkretne usługi lub ich wycenę,
  • zbieranie leadów - ankiety udostępnione w ramach burzliwych dyskusji w mediach społecznościowych dają możliwość wypowiedzi a respondenci umieszczają swój adres mailowy oczekując przesłania wyników badania.

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami
Frame
Rozpocznij już dziś!

Rozwijaj i skaluj swój biznes dzięki kompleksowej platformie wspierającej pracę biur księgowych

Wypróbuj za darmo
Od ponad
20 lat
Słuchamy i wspieramy rozwój 
Biur Rachunkowych w Polsce
Logo wFirma
Platforma do zarządzania firmą, 
oferująca narzędzia dla MŚP w 
księgowości i zarządzaniu finansami.
Logo Poradnik Przedsiębiorcy
Portal oferujący kompleksowe wsparcie dla 
przedsiębiorców,  
księgowych oraz osób 
prowadzących działalność gospodarczą.