X

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Czym jest funkcja - praca zespołowa?

Funkcja praca zespołowa w systemie ma na celu usprawnienie współpracy nad zadaniami, a także komunikację wewnątrz zespołową.

System daje możliwość stworzenia kompleksowego centrum współpracy w oparciu o:

  • Nielimitowaną ilość pracowników zespołu - administrator oraz osoby do tego uprawnione mogą dodawać do zespołu nielimitowaną liczbę użytkowników, nadawać im określone uprawnienia.
  • Zarządzanie przepływem pracy - dzięki możliwości pracy z nieograniczoną liczbą użytkowników, oraz elastycznemu nadawaniu uprawnień, platforma umożliwia szybkie dzielenie się wiedzą i zadaniami.
  • System uprawnień - istnieje możliwość nie tylko tworzenia grup pracowników, ale także nadawanie im uprawnień w zależności od obszarów i poziomu kompetencji. Pozwala to na elastyczne zarządzanie zespołami i delegowanie zadań.
  • Generowanie raportów - sprawne zarządzanie pracą zespołu i śledzenie ich postępów jest kluczowe z perspektywy monitorowania efektywności i wydajności zespołu.

Dodawanie użytkowników w systemie 5 ways…

Aby móc rozpocząć współpracę zespołową w systemie, należy dodać użytkowników. Ich dodawanie może odbywać się na dwa sposoby poprzez przejście do zakładki USTAWIENIA » UŻYTKOWNICY.

Podczas dodawania pierwszego użytkownika wyświetli się jednorazowo okno z informacją, którą należy zatwierdzić.

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Po wykonaniu tej czynności pojawi się możliwość dodania nowego użytkownika za pomocą akcji DODAJ. Wystarczy przejść w zakładkę UŻYTKOWNICY w lewym menu lub z menu głównego przejść w "+" w polu UŻYTKOWNIK.

Nowego użytkownika może dodać administrator konta 5 ways… lub użytkownik o uprawnieniach eksperta, któremu nadano możliwość zarządzania użytkownikami.

Jeśli użytkownik z uprawnieniami eksperta, który otrzymał możliwość zarządzania użytkownikami, utworzy konto dla pracownika również z uprawnieniami eksperta, nada mu możliwość zarządzania użytkownikami i zapisze zmiany, wówczas straci możliwość wyłączania i włączania mu opcji zarządzania użytkownikami. W tym wypadku jedyną osobą mogącą wyłączyć opcję zarządzania użytkownikami nowo utworzonemu ekspertowi będzie admin.

Uprawnienia użytkowników

Uprawnienia użytkownika są mu nadawane w momencie jego dodawania do systemu. Ich zmiana może zostać dokonana na każdym etapie współpracy. 

Zakres działań użytkowników jest uzależniony od przypisanej mu roli. Dopasowanie uprawnień odbywa się na podstawie kompetencji pracowników
Aby to zrobić należy z menu przejść do zakładki USTAWIENIA » UŻYTKOWNICY » ROLA.

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Uprawnienia, które mamy do wyboru to administrator, ekspert, specjalista i praktykant.

Aby poznać więcej szczegółow dotyczących ról, przeczytaj artykuł: https://pomoc.5ways.pl/-uzytkownicy-w-systemie-5-ways

Blokowanie i modyfikowanie użytkowników

Każde wprowadzone dane dotyczące użytkowników, mogą być edytowane na każdym etapie. 

Dokonanie zmian w ustawieniach pracownika możliwe jest poprzez przejście w lewym menu do zakładki UŻYTKOWNICY, gdzie z listy użytkowników należy wybrać tego, którego dane chcemy zmodyfikować i kliknąć w pole z jego nazwiskiem. Otworzy się wówczas okno edycji. Po dokonaniu zmian, w celu ich zapisania należy zatwierdzić je przyciskiem ZAPISZ.

Administrator konta lub ekspert posiadający możliwość zarządzania pozostałymi użytkownikami może zablokować innego użytkownika w przypadku takiej konieczności (np. w wyniku zakończenia współpracy z danym użytkownikiem). Zablokowany zostanie dostęp do konta, czyli do jakichkolwiek danych i czynności w serwisie 5 ways…

Pracownik o uprawnieniach eksperta nie może w żaden sposób ingerować w konto admina. Użytkownik posiadający możliwość zarządzania innymi użytkownikami nie może zablokować innego eksperta, który również ma możliwość zarządzania użytkownikami.

Aby zablokować użytkownika, należy przejść do zakładki UŻYTKOWNICY, a następnie wybrać danego użytkownika i przejść do jego edycji. Na dole okna przy pozycji UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY należy przesunąć suwak.

Praca zespołowa w systemie 5 ways...

Wszyscy zablokowani użytkownicy wyświetlają się z ikoną kłódki na liście w zakładce UŻYTKOWNICY. W każdym momencie można także przywrócić konto zablokowanego użytkownika, odblokowując mu ponownie dostęp, w ten sam sposób.

Grupy pracowników 

W systemie 5 ways… istnieje możliwość nie tylko tworzenia grup pracowników (np. w podziale na działy, obszary kompetencji, czy odpowiedzialności), ale także elastycznego zarządzania nimi. 

Aby stworzyć grupę pracowników, poza administratorem do systemu musi zostać dodany minimum jeden inny użytkownik. 

Aby utworzyć grupę, po zalogowaniu do konta należy w lewym menu przejść do zakładki USTAWIENIA. Z górnego menu trzeba wybrać GRUPY » DODAJ. Pojawi się wówczas okno dodawania grupy, w którym należy określić jej nazwę.

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Po nadaniu nazwy kolejnym krokiem jest zatwierdzenie operacji przy pomocy przycisku ZAPISZ. Spowoduje to dodanie jej do listy grup. 

W celu przypisania użytkownika do danej grupy należy w lewym menu przejść do UŻYTKOWNICY i wybrać z listy osobę, którą chcemy przydzielić do grupy. Pojawi się okno do edycji pracownika, w którym trzeba przejść do pola GRUPA, a w nim wybrać utworzoną wcześniej grupę, do której ma przynależeć dany pracownik i kliknąć w ZAPISZ.

Więcej na temat grup użytkowników, a także ich modyfikacji przeczytasz w artykule: https://pomoc.5ways.pl/-tworzenie-grup-pracownikow-w-5-ways 

Monitorowanie i raportowanie pracy

Analiza pracy pracowników to kluczowy element skutecznego zarządzania zespołem. System 5 ways… oferuje nie tylko możliwość śledzenia bieżących spraw, ale także generowania szczegółowych raportów z wykonywanej pracy.

Jak działają raporty w 5 ways…?

Raporty w systemie 5 ways… umożliwiają zarządzanie pracą zespołową oraz śledzenie postępów pracowników. Pozwalają na bieżąco oceniać wydajność zespołu i poszczególnych osób dzięki możliwości analizy liczby spraw oraz jakości odpowiedzi  (zatwierdzone, odrzucone, poprawione odpowiedzi). 

Raporty pozwalają również identyfikować obszary do poprawy, a w konsekwencji podjąć odpowiednie kroki naprawcze, poprzez obserwację np. wysokiej liczby odrzuconych odpowiedzi. Nie można również zapominać, że obserwacja i systematyczna analiza zawartych w nich danych może przyczynić się do optymalizacji grafiku pracy, lepszego planowania pracy i odpowiedniego rozdzielania obowiązków między członkami zespołu.

Funkcja raportów dostępna jest po zalogowaniu się do panelu eksperta w zakładce RAPORTY tylko w przypadku pracy zespołowej. Dostęp do raportów mają użytkownicy o uprawnieniach: administratora i eksperta.

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

O tym jakie raporty możesz wygenerować w systemie i jak należy to zrobić przeczytasz w artykule: https://pomoc.5ways.pl/-raporty-w-5-ways

Delegowanie i przydzielanie spraw

Wspólna praca nad sprawami w systemie 5 ways… Pozwala to na efektywne zarządzanie zgłoszeniami i przypisywanie ich innym użytkownikom. Dzięki możliwości przejmowania i delegowania zadań, współpraca staje się bardziej przejrzysta. 

Wszystkie sprawy (zgłoszenia), przesyłane przez klientów, czy to z formularza obsługi spraw, czy bezpośrednio z konta klienta systemu 5 ways… trafiają do zakładki DO PRZYDZIELENIA.

Następnie z zakładki DO PRZYDZIELENIA, użytkownicy mają dwie możliwości:

  • przejąć sprawę (zgłoszenie) samodzielnie, będąc zalogowanym na swoim koncie poprzez wybranie opcji PRZEJMIJ;

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Zakładka DO PRZYDZIELENIA widoczna jest dla użytkownika o uprawnieniach: administratora, eksperta i specjalisty. Nie jest widoczna dla użytkownika o uprawnieniach praktykanta.

  • delegować sprawę innemu użytkownikowi poprzez wybranie opcji DELEGUJ.

Sprawę delegować można do każdego użytkownika. Wówczas trafi ona do zakładki MOJE SPRAWY

Kolejno użytkownik może:

  • wysłać bezpośrednio sprawę do klienta - dotyczy użytkowników o uprawnieniach admina, eksperta, specjalisty;
  • napisać wersję odpowiedzi, którą następnie będzie mógł wysłać do akceptacji innemu ekspertowi - dotyczy użytkowników o uprawnieniach: eksperta, specjalisty lub praktykanta.

Opcję delegowania spraw posiadają użytkownicy o uprawnieniach: admin, ekspert i specjalista.

Więcej na temat delegowania spraw, ich akceptacji i wszystkich możliwości znajdziesz w artykule: https://pomoc.5ways.pl/-przejmowanie-i-delegowanie-spraw-zgloszen

Etykietowanie spraw i nadawanie im priorytetów

System 5 ways... oferuje możliwość etykietowania spraw, co znacząco ułatwia identyfikację, organizację i śledzenie postępów. To niezwykle przydatne narzędzie, które daje użytkownikom elastyczność w dostosowywaniu etykiet do własnych potrzeb.

W celu stworzenia etykiety należy przejść do zakładki USTAWIENIA » ETYKIETY » DODAJ. Otworzy się kreator, w którym użytkownik ma możliwość wprowadzenia nazwy oraz dostosowania koloru etykiety. W momencie gdy etykieta zostanie spersonalizowana, wystarczy kliknąć ZAPISZ.

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Etykiety może dodawać użytkownik z uprawnieniami eksperta lub specjalisty, natomiast PRAKTYKANT ma jedynie możliwość wykorzystywać już utworzone etykiety do oznaczania spraw. Więcej nt. uprawnień można przeczytać w artykule: Użytkownicy w systemie 5 ways…

W tym samym miejscu można dokonać również edycji utworzonych już etykiet i je usuwać. Należy wówczas kliknąć w nazwę tej, która ma zostać zmodyfikowana. Pojawi się okno edycji, w którym użytkownik wprowadza zmiany i je zapisuje.

Dodawanie etykiety do sprawy

Każda sprawa, może otrzymać swoją indywidualną etykietę, stworzoną na potrzebę danego przypadku lub może zostać wykorzystana etykieta utworzona wcześniej. 

Etykiety można przypisywać w zakładkach:

  • DO PRZYDZIELENIA, 
  • DO AKCEPTACJI,
  • MOJE SPRAWY, 
  • ODDELEGOWANE, 
  • WYSŁANE, 
  • ARCHIWUM.

jak również bezpośrednio w widoku szczegółów sprawy.

Aby nadać etykietę sprawie z poziomu listy należy wybrać konkretną z nich. Wówczas z prawej strony pojawi się wysuwane okno. Użytkownik klikając w akcję DODAJ ETYKIETĘ może ją przypisać. Z listy utworzonych etykiet wystarczy wybrać tę, która ma zostać przypisana sprawie i kliknąć w jej nazwę. Sprawa zostanie oznaczona wybraną etykietą. 

Praca zespołowa w systemie 5 ways

Jedna sprawa może mieć przypisanych kilka etykiet.

Praca zespołowa w systemie 5 ways…

Aby dodać etykietę bezpośrednio w sprawie, należy przejść do szczegółów wybranej sprawy klikając w jej tytuł, w prawym górnym rogu wybrać DODAJ ETYKIETĘ i z listy wybrać tę, którą ma być oznaczona sprawa.

Praca zespołowa w systemie 5 ways

Odpinanie etykiet

Każda przypisana do sprawy etykieta, może zostać od niej odpięta w dowolnym momencie.

Po kliknięciu w tytuł sprawy pojawiają się jej szczegóły, w tym również nadane etykiety. W tym miejscu użytkownik może je odpiąć od sprawy klikając na „x” znajdujący się przy nazwie etykiety. 

Odpiąć etykietę można również w wymienionych wyżej zakładkach OBSŁUGI SPRAW, również klikając na „x” znajdujący się przy nazwie etykiety, po rozwinięciu okna sprawy, klikając w belkę obok tytułu sprawy.

Praca zespołowa w systemie 5 ways

Czat wewnętrzny

Podstawą efektywnej pracy zespołowej jest skuteczna komunikacja. Czat wewnętrzny w systemie 5 ways… to narzędzie, które umożliwia sprawną wymianę wiadomości i ustalanie szczegółów dotyczących wzajemnej współpracy.

Używanie czatu wewnątrz zespołu może zagwarantować efektywny i bardzo szybki przepływ komunikacji. Ponadto gwarantuje:

  • Możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi
  • Budowania wzajemnych relacji
  • Usprawnienie współpracy

Więcej na temat komunikacji za pośrednictwem czatu wewnętrznego przeczytasz w artykule: -> tutaj link do nowego tekstu

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami
Frame
Rozpocznij już dziś!

Rozwijaj i skaluj swój biznes dzięki kompleksowej platformie wspierającej pracę biur księgowych

Wypróbuj za darmo
Od ponad
20 lat
Słuchamy i wspieramy rozwój 
Biur Rachunkowych w Polsce
Logo wFirma
Platforma do zarządzania firmą, 
oferująca narzędzia dla MŚP w 
księgowości i zarządzaniu finansami.
Logo Poradnik Przedsiębiorcy
Portal oferujący kompleksowe wsparcie dla 
przedsiębiorców,  
księgowych oraz osób 
prowadzących działalność gospodarczą.